5/26/2010

Bokannmeldelse: Døden skal du lide.

Hei! Endelig har jeg kommet over en bok som jeg virkelig likte å lese. Men mer om min mening senere. Først litt om selve boken:

Ok. Så denne boken er skrevet av Joy Fielding - en kvinnelig kanadisk forfatter og skuespiller.
Dette er en thriller og handlingen foregår i Florida. Jeg vil si at hovedpersonen i denne boken er Sandie Crosbie. Sandy er en kvinnelig lærer som nylig har flyttet til Florida med familien sin. Grunnen til flyttingen er at mannen har et forhold i byen, som ikke blir kjent for Sandie før etter de har flyttet dit. En dag blir en av elevene hennes funnet død i en sump, og etter hvert forsvinner det flere ungdommer.

Selv om jeg kaller Sandie for hovedpersonen er ikke hun den eneste vi blir nærmere kjent med i boken. Vi får se dagene som går fra flere folk sine synspunkter inkludert morderen sitt, men morderen holdes da anonym. Det er interessant siden mye av det morderen forteller kan få en til å prøve å gjette seg frem til hvem det er, siden morderen er "en person alle kjenner" i følge teksten bak på boken. Jeg vil ikke gå så altfor mye inn på denne boken siden den er etter min mening, verdt å lese. Særlig uten så mye innføring i handlingen.

Min mening.
Jeg hadde ikke noen høye forventinger til denne bokens i fortellingen siden både teksten bak og omslaget vekte virkelig ikke noe særlig interesse, men tittelen virket awesome så hvorfor ikke. Den skuffet ikke. Et varierende språk og man får en følelse av å bli kjent med personene som blir presentert i boken. Jeg vil ikke si at denne er direkte skummel, men den har visse spennende øyeblikk og veldig mye interessant. Ikke minst var overraskelsen stor når man får vite hvem morderen er! Jeg vil annbefale denne til jenter og kvinner fra 16 og oppover, jeg kjente meg igjen flere steder i boken og dette kan være pga at forfatteren er kvinnelig. Men uansett, alt i alt en veldig fin bok!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar